Wednesday 17 September 2008

δειλές συμπληγάδες

Επιτέλους έκλεισα την πόρτα πίσω μου – κράτησα την ανάσα μου να χαρώ την ησυχία
Ω υπερωκεάνειον τραγουδάς και πλέχεις
Το μάτι μου έπεσε στο στίχο του Εμπειρίκου – τον είχα σταμπάρει από πολύ παλιά
Άσπρο στο σώμα σου και κίτρινο στις τσιμινιέρες
Τον είχα επιστρατεύσει κιόλας, όταν ένιωθα την ανάγκη να αποδώσω την ευθύνη στην ποίηση
Διότι βαρέθηκες τα βρωμερά νερά των αγκυροβολίων
Θυμήθηκα το τέλμα, την απραξία – το συναίσθημα του αβοήθητου
Εσύ που αγάπησες τις μακρινές σποράδες
Αναρωτήθηκα: εγώ ήμουν; Πώς έφτασα εκεί; Γιατί; Το διάλεξα; Το μεγάλωσα; Το συνέχισα; Γιατί;
Εσύ που σήκωσες τα πιο ψηλά μπαϊράκια
Σήκωσα το βλέμμα. Παντού μαύρα σύννεφα – σα να έκλεισε κάποιος την πόρτα του ουρανού
Εσύ που πλέχεις ξέθαρρα στις πιο επικίνδυνες σπιλιάδες
Το ρολόι στις οχτώ παρά πέντε. Σκοτάδι σιγά σιγά. Από μικρός δε φοβόμουν το σκοτάδι. Μάρεσε μάλλον.
Χαίρε πού αφέθηκες να γοητευθείς απ’ τις σειρήνες
Να απόδωσα σωστά άραγε μες στο μυαλό μου τον Εμπειρίκο; Ή μήπως να τον εκμεταλλεύτηκα για να διώξω τις ενοχές.
Χαίρε που δε φοβήθηκες ποτέ τις συμπληγάδες.
Ή μήπως τελικά νάναι αυτό που μου λένε, ότι έχω άγνοια κινδύνου;

υγ ήθελα να γράψω για πολλά, δεν ξέρω καν για πόσα.. τελικά θα τα κρατήσω για μένα, για μια άλλη φορά ίσως. καλησπέρα σε όλους κι ένα μεγάλο καλωσόρισμα για τους νέους επισκέπτες!

19 comments:

Anonymous said...

αυτη η εκμεταλλευση του Εμπειρικου να ξερες ποσο συντροφια μου ειχε κρατησει , τοτε παλια.
γιατι ηταν αργα να ξοφλησω το δανειο.
περιεργα να μη χρωστας.
στα νεα, τα καλα.
σε αγωνα τιτανιο.
καλησπερες.

predo said...

Λατρεμένο τραγούδι, λετρεμένοι στίχοι, λατρεμένος ποιητής και λατρεμένος φίλος! Καληνύχτα...
Υ.Γ Το δάνειο που ακούω απο την Άλκηστις εδώ και χρόνια, ακόμα να το εξοφλήσω, ανεβαίνουν τα επιτόκια βλέπεις...!

Ο ψεύτικος Πέτρος said...

koimatai kaneis?

sloboda said...

ενοχές??
τι είναι αυτό??

Anonymous said...

Αν βρεις τρόπο που σκοτώνει τις ενοχές, πες μου κι εμένα πώς να γλιτώσω απ'τα δαιμόνια που με συντροφεύουν από τις πρώτες κιόλας στιγμές της ζωής μου...

Μην κρατάς για σένα όσα θα ήταν καλύτερο (και πιο ξαλαφρωτικό) να μοιραστείς.

Ελευθερία Αραβανή said...

παρομοιάζω τις ενοχές με ένα κάλυμμα, που μας εμποδίζει να δούμε από κάτω...
ασχολούμαστε με ενοχές κι όχι με την ουσία...
γι΄αυτό λέω πετάξε τις ενοχές, δεν βοηθάνε σε τίποτα....

Anonymous said...

έβαλες και το κατάλληλο τραγούδι για το Post....

oblivion said...

wanted είναι ωραίο να σε απενοχοποιεί ένας στίχος, πόσο μάλλον του Εμπειρίκου.. τελευταία γυρνάει στο νου μου κι ο στίχος του Καβάφη "το χρέος σου είναι να ενδίδεις".. και σα να δένουν..

predo χαίρομαι που συμμερίζεσαι τις μουσικές, τις σκέψεις και όλα τα υπόλοιπα - το χρέος στην ώρα του..

ψεύτικε πέτρο μήπως ξύπνησα κανέναν;! :Ρ

sloboda για τις ενοχές βλέπε το σχόλιο της ελευθερίας παρακάτω, θα καταλάβεις!

theorama τον βρίσκω σιγά σιγά τον τρόπο - συγκεκριμένα τον τελευταίο χρόνο έχω ανακαλύψει πού οφείλονται, πράγμα που βοήθησε πάρα πολύ.. καλώς ήρθες! :)

ελευθερία σα να έχεις δίκιο..(είδες παραπέμπω σε σένα επισκέπτες με απορίες :Ρ)

ανώνυμε απλά τη συνειρμική σύνδεση με το υπερωκεάνιο έκανα - μπορώ και καλύτερα..αλλά βιαζόμουν :Ρ ευχαριστώ πάντως

Anonymous said...

Kρίμα που δεν γράφεις τα πολλά που ήθελες, γιατί θα μ' ενδιέφερε να τα μάθω. Όσο για την επιλογή σου, τι να πω; Ελπίζω να ξέρεις, αν μου άρεσε ή όχι.

Η ζωή πάντως είναι για να ρισκάρεις. Κράτησε το κάπου στο μυαλό σου αυτό, μαζί με τούτο το στίχο του Καβάφη: "Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασεν η ώρα. Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασαν τα χρόνια..." Αντίδωρο πες...

Καλησπέρα.

Anonymous said...

Αυτά τα χρέη τα πληρώνουμε και τα δημιουργούμε κάθε μέρα. Πολλή όμορφη η προσέγγιση του Εμπειρίκου. Οι ενοχές μπορούν να περιμένουν.

Καλησπέρα...

Anonymous said...

Αυτά τα χρέη τα πληρώνουμε και τα δημιουργούμε κάθε μέρα. Πολλή όμορφη η προσέγγιση του Εμπειρίκου. Οι ενοχές μπορούν να περιμένουν.

Καλησπέρα...

mahler76 said...

telika isos prepei na diavaso xana Ebeiriko tora pou mallon boro na ton noioso kalitera.
KALIMERAAA

asomatos said...
This comment has been removed by the author.
asomatos said...

Κάποιες φορές μας παίρνει το κύμα επειδή προτιμάμε να ξεκουράσουμε το μυαλό μας, επειδή το ενισχύουμε με αυτό που αποκαλείς "άγνοια κινδύνου" και τον βλέπουμε άφωνο στη ροή των πραγμάτων. Ε και; Όλοι είμαστε δειλοί γιατί όλοι μάθαμε να παίζουμε με όρους άμυνας.

Ψάξε σαν όραμα στη μνήμη σου για το πραγματικό σου μερίδιο: το χέρι σου να λύνει τους κάβους, να τραβάει το κουπί, σε κάθε υδάτινο κόμβο, από κάθε λιμάνι που σε έλκυε μέσα του. Το βασανιστικό δίλημμα και τη δύσκολη απόφαση.

Και σ' αυτή την αναζήτηση θα προβάλουν και οι φορές που είχες αυτή την ηθική συνέπεια με τον εαυτό σου. Που ήξερες ότι απλά δεν είχες άλλη επιλογή, κι ας έβλεπαν "οι άλλοι", χίλιες-δυο δυνατότητες.

Αν είμαι άστοχος συγχώρα με, αυτά είναι πολύ προσωπικά θέματα, και πράγματι, πώς μπορείς να γράψεις περισσότερα; Είναι μια ζωή. Ήδη.
Εγώ μπορεί να μην κατάλαβα και τίποτα απ'όσα λες.

oblivion said...

Κατερίνα μιας κι ανοίξαμε διάλογο εμπνευσμένο από τον Καβάφη, έπεσε χθες τυχαία -αλλά για πολλοστή φορά- στα χέρια μου το Όσο μπορείς..
Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες..
χωρίς κάποιον απαραίτητο συμβολισμό, απλά επειδή στριφογυρνάει στο κεφάλι μου από χθες! την καλημέρα μου κι ένα χαμόγελο!

island καλημέρα! μ'αρέσει το σχόλιό σου -νιώθω ότι κάπου ανάμεσα στις γραμμές μιλάς για την ευθύνη του καθενός μας για όλα αυτά, μπορεί πάλι να πέφτω έξω και να βλέπω ό,τι θέλω! ;)

mahler εγώ πάντως όσο κι αν διαβάζω την ποίηση που μου αρέσει, κάθε φορά αισθάνομαι ότι τη νιώθω ακόμη περισσότερο, διαφορετικά.. όμορφα πάντα! καλημέρες!!

hippolyte.. τα κατάλαβες όλα -ή για να μην είμαι δραματικά υπερβολικός- αν όχι όλα, σίγουρα τα περισσότερα! και μου αρέσουν πολύ τα λόγια σου.. νασαι καλά!

L' Aesthete Soleil said...

Tελικά κάθε στίχος καθρεφτίζει μία τουλάχιστον στιγμή της ζωής μας. Και οι υπερρεαλιστές περισσότερο...

Unknown said...

Καλό που και που να αφηνόμαστε, σίγουρα θα οδηγηθούμε σε κάποια στεριά που να αξίζει.
Η ποίηση είναι ο μόνος τρόπος ν' αποφύγουμε την αλλοτρίωση που μας κερνούν καθημερινά. Ποίηση σε όλα, όχι μόνο στους στίχους.

Πρώτη φορά στο blog σου, πέρασα για μια καλημέρα.
Ελπίζω να τα λέμε.

oblivion said...

l'aesthete soleil έτσι είναι, οι υπερρεαλιστές είναι πιο εύστοχοι, to the point, για μένα τουλάχιστον

samael έστω και μια χαραμάδα να βρίσκουμε που και που για την ποίηση κέρδος είναι - ειδικά όταν μας πηγαίνει λίγο παραπέρα.. καλώς ήρθες! να τα λέμε όντως!

L' Aesthete Soleil said...

Όχι μόνο για σένα. Ο καθένας τοποθετεί ένα στίχο σε μία γωνία της ψυχής του που ταιριάζει σαν puzzle.