Sunday 31 August 2008

9 χρόνια σε 10 λεπτά

κι εκεί που πας ήρεμος ήρεμος στη δουλειά σου Παρασκευή πρωί να ξεμπερδεύεις και με αυτήν την ρημαδοβδομάδα, τσουπ!
τι το θελα να περάσω διερευνητικά το βλέμμα μου από το ταχυφαγείο (όπως θα έλεγε κι ο παπούς μου) στη γωνία Ακαδημίας και Μπενάκη;
η ανέμελη όψη της νιότης μου'ρθε κατακέφαλα!
προς στιγμήν σκέφτηκα: δεν έχουν σχολείο αυτά; τι τα βγάζουν στους δρόμους έτσι;
αμέσως επανήλθα στα κανονικά μου και συνειδητοποίησα ότι προφανώς και δεν έχουν σχολείο, γιατί είναι οι φετινοί επιτυχόντες στα πανεπιστήμια..
και με έναν γρήγορο υπολογισμό, κατάλαβα (απότομα, η αλήθεια είναι) ότι πάνε 9 ολόκληρα χρόνια από τότε που ήμουν εγώ στον Γρηγόρη και χαλβάδιαζα ανέμελα κι ένας "κύριος" με πουκάμισο πήγαινε στη δουλειά του απελπισμένος εξαιτίας μου..
επειδή όμως οι μηχανισμοί μου ακόμα δουλεύουν ήδη φτάνοντας στην Πανεπιστημίου είχα αρχίσει να κάνω έναν μίνι-απολογισμό αυτών των 9 ετών για να νιώσω καλά με τον εαυτό μου.. (αυτό με τη μανία μου να κάνω για τα πάντα απολογισμούς, λίστες, καταλόγους, κλπ πρέπει να το κοιτάξω μάλλον - εγώ το εντάσσω στον ψυχαναγκασμό μου, εσείς;)
και κάνοντας τον απολογισμό, ενώ προσπαθούσα να μην τρακάρω με τους υπόλοιπους πεζούς (μιας και κανείς δεν κοιτάζει δεξιά ή αριστερά του όταν περπατάει στην Αθήνα), χάρηκα. θυμήθηκα πολλά, σκέφτηκα ότι κέρδισα πολλά αυτά τα χρόνια, ότι παράλληλα έχασα ανθρώπους, αλλά κράτησα κιόλας άλλους, κατάλαβα ότι έχω κατακτήσει έναν άλλο τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς σε σχέση με τότε (αυτό έλειπε, θα μου πείτε) και ξαναχάρηκα.
και φτάνοντας - καλώς ή κακώς - στη δουλειά, θυμήθηκα κάποια λόγια που είχε πει σε μια συναυλία η Χάρις Αλεξίου ως εισαγωγή για την Πανσεληνό.
και ακόμα πιο χαρούμενος με τον ευατό μου, που μέσα σε 10 λεπτά κατάφερα α) να καταπολεμήσω την απελπισία μου που μεγάλωσα, β) να κάνω έναν μίνι-απολογισμό της ζωής μου τα τελευταία 9 χρόνια, γ)να χαρώ με αυτό και δ) να βρω το μουσικό χαλί για όλη αυτήν την κινητικότητα του μυαλού μου, λέω να μοιραστώ μαζί σας τα λόγια της Χαρούλας (θα μου πείτε άλλο να τα διαβάζουμε κι άλλο να τα ακούμε, προφανώς στο γραπτό χάνει, αλλά μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας..):

"όταν ξεκίνησα να τραγουδάω
ήμουν ένα παιδί
είμαι και τώρα..

κι ερωτεύτηκα
και μεγάλωσα

και ξαναερωτεύτηκα
και ξαναμεγάλωσα

κι ερωτεύτηκα πάλι
κι όταν ερωτεύτηκα πιο δυνατά από τις άλλες φορές

ξανάγινα παιδί
και...
ξαναερωτεύτηκα

κι όλα αυτά τα χρόνια κοντά σας
έχω μοιραστεί τόσα πολλά πράγματα
έχω αγαπήσει
έχω πονέσει
έχω ξεχάσει τις στεναχώριες,
το'χω γλεντήσει μαζί σας
κι έτσι θα κάνω
έτσι θα κάνω μέχρι το τέλος.."



υγ α μην ξεχάσω να ευχαριστήσω τον Θέμη για την αφορμή που μου έδωσε με το δικό του ποστ
υγ2 μετά τα τελευταία, μου/σας χρωστούσα κάτι πιο αλέγκρο, νομίζω..

23 comments:

brainwaves said...

...welcome back allegro energico ma non troppo...

Κάτι περισσότερο από ένα λεπτό για κάθε χρόνο... Ολυμπιακός χρόνος! Είναι χρήσιμες αυτές οι γρήγορες επεξεργασίες που κάτι αφήνουν. Κι όταν αφήνουν χαμόγελο ή μειδίαμα, έστω, είναι και ζωογόνοι.

Η Χαρούλα μας έχει διδάξει και με τραγούδια και με παρλάτες τους κύκλους του έρωτα... Να 'ναι καλά να μας τραγουδάει... Και να μας μαθαίνει...

Alexandros said...

Είναι πολυ όμορφο να κάνει καποιος απολογισμούς...Παρατηρεί,αναθεωρεί και γίνεται καλύτερος...Και αν ο χρόνος κυλά,ας μην μας τρομάζει...Η νιότη είναι στο πνεύμα και όχι στο σώμα...

ProFyLaKtiKo said...

έλα αλέγκρε!!!

το ότι κάνεις απολογισμούς και καταλήγεις σε συμπεράσματα είναι σημαντικό καθώς δείχνει ότι έχεις αυτογνωσία πάντως :)

οπότε είσαι σε καλό δρόμο...

p.s. ΚΑΙ ναι οι φετινοί εισακτέοι είναι γεννημένοι το 1990???

predo said...

Μέσα στο μυαλό μου είσαι φίλε μου καλέ! Ακριβώς τα ίδια σκεφτόμουν και έγώ όταν πήγα σε ένα κατάστημα ηλεκτρικών και ήταν μία μαμά με το παιδί της και διάλεγαν ηλεκτρικά για το καινούριο φοιτητικό σπίτι! 9 χρόνια και για μένα! Να φανταστείς πρόλαβα και την παλιά μη ανακαινισμένη Νομική!
Είμαστε τυχεροί πάντως που τα ζήσαμε και χαρήκαμε την φοιτητική ζωή!

Madame de la Luna said...

Τίποτα δεν μας χρωστούσες, αλλά αφού ήθελες να γράψεις αυτό το post, καλώς το έγραψες. Άσε που νομίζω πως εκείνο το παιδί που ήσουν πριν 9 χρόνια, κάπου εκεί κοντά σου παίζει και κυρίως ξανά-ερωτεύεται και πάλι! Καλό μήνα...

apos said...

εγώ κατάλαβα ότι παραμένεις ένα παιδί. Λίγο πιο μεγάλο απλά. Τι άλλο καλύτερο να ζητήσεις για να συνεχίσεις;

aKanonisti said...

Μια χαρά σε βρίσκω....
και χαίρομαι!!!!
Εγώ πάλι καμια φορά.. μπερδεύω την ηλικία μου... και με επαναφέρουν στην τάξη οι φίλοι....
Ειναι πολύ όμορφο..να αισθάνεσαι άλλοτε νέος.. άλλοτε γέρος...
Θα το δεις.. όταν.. μεγαλωσεις!!!!
(μιλάει η πουρή τώρα...)
Μονά ζυγά.. κερδίζεις.. άμα έχεις πραγματικά "ζήσει" όλα τα χρόνια...
και εσύ μάλλον τα ζεις:-))))

hourglass said...

Εμένα πέρασε 10ετία πια αλλά μπορώ να πω ότι προτιμώ αυτό που ζω τώρα.. Και όσο για τον απολογισμό, εύχομαι στο τέλος να βγει θετικός.

Ελευθερία Αραβανή said...

Κι εγώ ρε γαμώτο στα 9 και κάτι μήνες είμαι...
με άγγιξε πολύ το post σου..και χάρηκα πολύ πολύ πολύ γιατί με αυτά που έγραψες μου θύμισες έναν ξεχωριστό συνεργάτη μου και νιώθω πολύ τυχερή που είναι στην ζωή μου..σ ευχαριστώ και καλώς ήρθα στην παρέα σας!

mahler76 said...

Εγώ στον απολογισμό των 30 βγήκα μείον αλλά ελπίζω στα 40 να είμαι καλύτερΑ. Όσο για τα λόγια της Χαρούλας είναι υπέροχα ακόμη και ως ανάγνωσμα. Καλημέρα και καλό μήνα.

Elementstv said...

Μου αρεσει ο τροπος σκεψης σου.Αν εγραφες οτι ειδες τα παιδια και μετα επαθες καταθλιψη ολη τη μερα ,θα πιστευα οτι τσαμπα μεγαλωσες!Διοτι οταν δεν αλλαζουμε καθολου τη σταση μας απεναντι στη ζωη τοτε δεν κερδιζουμε τιποτα.

L' Aesthete Soleil said...

Μια χαρά ήταν και αυτοί οι στίχοι. Έτσι να αισιοδοξούμε λίγο. Γιατί σε μερικά blog σήμερα μου μαύρισε η ψυχή του παντρεμένου!

oblivion said...

θυμήθηκα σήμερα ένα στίχο του Λειβαδίτη που αγαπάω πολύ

"Κι όταν ένα παιδί κοιτάει μ' έκσταση το δειλινό, είναι που αποθηκεύει θλίψεις για το μέλλον.."

και παραδόξως δεν με έριξε, ίσως επειδή το συνέδεσα με το ποστ και με τις δικές σας λέξεις!

σας ευχαριστώ όλους για το μοίρασμα!

Anonymous said...

Σε διαβάζω απο τότε που έγραψες για τα αμήχανα χαμόγελα και πολλά μου θύμησες για τις ματαιώσεις της δουλειάς μας. Αλλά ευτυχώς υπάρχουν και μικρές χαρές. Αισθάνομαι λοιπόν ότι σε "ξέρω" λίγο, εξ' ου και ο ενικός. Μια καλημέρα κι απο μένα λοιπόν, στο παιδί που κρύβεις μέσα σου και μια ευχή: να λυγίζεις αλλά να μη σπάσεις ποτέ.

Unknown said...

το παιδί μέσα μας υπάρχει και θα υπάρχει. μόνο που όταν εμείς μεγαλώνουμε, θέλουμε περισσότερες αφορμές να το θυμόμαστε...

...μα κι όταν το ξεχνάμε, πάντα βρίσκει τρόπους να μας τσιγκλάει...

φιλιά βρόχινα...

tovenito said...

εκεί που ήσουν ήμουνα κι εκεί που είμαι θα έρθεις. σοφά λόγια της γιαγιάς.
κάθε κύκλος που ανοίγει έχει να σου κλέψει κάτι από τον προηγούμενο και να σου δώσει κάτι ατόφιο

. said...

Πάντα πρέπει να βρίσκουμε έναν λόγο να κρατάμε ζωντανό το παιδί που έχουμε μέσα μας. (Φυσικά ένας είναι ο λόγος.Ο έρωτας. Ακόμη και αν αφορά τον έρωτά μας για την ίδια τη ζωή)

Καλώς σε βρίσκω!

oblivion said...

καλώς σας βρίσκω κι εγώ!
ελπίζω να σας βλέπω κάπου εδώ γύρω!
την καλημέρα μου σε όλους!

υγ μην ξεχάσω.. προχθές ανακάλυψα μια άσπρη τρίχα στον κρόταφο - την πρώτη που φαίνεται.. αλλά θα ξαναδιαβάσω λίγο το ποστ και τα σχόλιά σας, για ναρθω στα ίσα μου!

Anonymous said...

9 χρόνια σε 10 λεπτα.
αυτοι οι απολογισμοί με τρομάζουν.
ειδικα όταν γινονται σε παγκάκια.ξημερωματα.
παιδί-ενηλικάς -παιδί.
αγνωστος ο κυκλος..
λευκος.
οχι για μια βουβη ζωη.
αν ειχε θαρρος μονο.
να μαθεις να το κλεβεις.

τωρα μπορω να παω να φουνταρω.
(ατιμο μουσικο χαλί)

καλό μεσημερι..

Madame de la Luna said...

Αλλαγές βλέπω στο blog (όλα τα προσέχω εγώ), στον Apos σε "είδα", αλλά απο μένα δεν πέρασες. Γιατί, αγαπημένε Oblivion;;; Εσύ πάντως έχασες, διότι σε συζητάμε εκτενώς εκεί με τον Αpos. Όχι, δεν θα σου πω. Να έρθεις να δεις! Aλλά να τα διαβάσεις όλα, για να καταλάβεις. Πάντως... ευχαριστώ. Ελπίζω να είσαι καλά. Φιλιά.

Aντώνης said...

Εγώ θα έλεγα χρόνια 9 σε χρόνια 9, τόσο γεμάτα τα βρήκα, όσο δεν παίρνει άλλο. Και, μη μετανιώνεις, αυτό είναι το πιό αλέγκρο από όλα. Να χαρείς και τα υπόλοιπα 9 επί 9!:)

Spacie said...

όμορφο
:)

UrbanTulip said...

Τώρα που διαβάζω το ποστ σου, κατάλαβα το συσχετισμό σου με το δικό μου κείμενο.
Αχ τα νιάτα ( σαν γριά ακούγομαι). Το μόνο που θα ήθελα απο εκείνη την περίοδο είναι λίγη από εκείνη την αθωότητα και την "σιγουριά" ότου τότε, τι μπορούμε να κάνουμε τη ζωή μας όμως θέλουμε...