Tuesday 6 January 2009

“βαλς με τον μπασίρ”

χαίρομαι γιατί η πρώτη ταινία που είδα για φέτος ήταν αυτή χθες – ίσως επειδή είχα καιρό να δω μια ταινία που να μου αρέσει τόσο.

και χαίρομαι που το πρώτο ποστ του 09 μιλάει για το βαλς με τον Μπασίρ. το αξίζει.

ισραηλινός ο σκηνοθέτης, η ταινία αφορά την εμπειρία του στον πόλεμο με το Λίβανο, μια αντιπολεμική ταινία πιο επίκαιρη από ποτέ..

βλέπω το τραγικό και το μάταιο του πολέμου, τόσο όμορφα απεικονισμένο με κινούμενα σχέδια, που κάποια στιγμή ξεχνιέμαι.. κι έρχεται η εικόνα.. να με προσγειώσει, να με σοκάρει..

ήταν μία από τις λίγες φορές που ένιωσα τι θα πει πόλεμος, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα.. και δεν έψαξα να βρω ποιος φταίει, αλλά σκέφτηκα πόσες φορές έχουν επαναληφθεί οι ίδιες εικόνες στην Παλαιστίνη, το Λίβανο, το Ιράκ, την πρώην Γιουγκοσλαβία, κοκ..

δεν έχω λόγια.. απλά χάρηκα που αφιέρωσα μιάμιση ώρα να δω αυτή την ταινία.

καλή χρονιά να έχουμε – αν και οι πρώτες της μέρες δεν μας εγγυώνται κάτι τέτοιο: ο θυμός, η απορία και ο πόνος μας κινδυνεύουν να κουκουλωθούν από τον φόβο για μια ακόμη φορά..

14 comments:

aKanonisti said...

Ωραία πρόταση....
Θα πάω να το δω.....
Μακάρι μόνο έτσι να ζήσουμε τον πόλεμο.....
Μακάρι.....

Καλή χρονιά....
(τελευταία φορά για φέτος...)

:-)))

tovenito said...

τρομερή η μουσική στο τέλος
και φαίνεται πολυ ευρηματική ταινία
που κίνησες την περιέργεια

Anonymous said...

we may forget the past but the past won't forget us...οι όμορφες απεικονίσεις είναι οι πιο επικίνδυνες. στον πόλεμο και αλλού. καλή χρονιά κι από δω...

Spy said...

Και με ένα τρομακτικό soundtrack...
Εξαιρετική επιλογή!

roadartist said...

Θέλω πολύ να την δω, δεν έχω προλάβει ακόμα! Πολύ καλή επιλογή, άμεσα πιστεύω να τη δω κ εγώ!

apos said...

Με πρόλαβες στο post. Kαι καλά έκανες. Τόσο καλό δεν θα το έκανα...

mahler76 said...

Θέλω κι εγώ να την δώ την ταινία.
Εύχομαι κι εγώ καλή χρονιά άσχετα αν δεν της φαίνεται πως θα πάει καλά.

Aντώνης said...

Υπέροχη ταινία πραγματικά. Και ένας ολόκληρος κόσμος έκθετος στον παραλογισμό. Με τη ζωή τί θα γίνει;

the boy with the arab strap said...

παντα ο κοσμος ζουσε μεσα στον πολεμο , δεν ειναι κατι νεο , το θεμα ειναι οτι ειναι πολυ δυσκολο να τον αποβάλουμε , να τον εξαφανισουμε .

Provato said...

θα πάω κι εγώ το σουκού να την δω. έχω ακούσει τα καλύτερα! καλή χρονιά, με ειρήνη εσωτερική και εξωτερική! μπεε

χ.ζ. said...

Πώς ξεπερνιέται ο φόβος; με τη λογική; με το πάθος; με τι;

Madame de la Luna said...

Δεν είχα ακούσει, διαβάσει τίποτα σχετικό, αλλά μου έδωσες τώρα μια καλή αφορμή για να την δω.

Φιλί!

Υ. Σ. Κατά τ' άλλα περιμένω να δω που οδηγούμαστε..

celsius33 said...

πάρα πολύ όμορφο το trailer, thanx, πρέπει να τη δω! Καλή χρονιά να χεις.

Wrong Guy said...

αισθητικά άψογο

σου άρεσε πιο πολύ αυτό ή το Περσέπολις;