Saturday 29 November 2008

...αλλά τι;

Με ενοχλεί το politically correct στη συζήτηση για το aids. Όπως βέβαια και για τόσα άλλα. Ξέρουμε πάρα πολύ καλά να μιλάμε με ευχολόγια. Στην πράξη; Θυμάμαι πόσο αιρετικά κι οργισμένα μιλούσα για το τι κάνουμε εκτός του να είμαστε τυπικά σωστοί στα λόγια, σε συζητήσεις πάνω από καφέδες και τασάκια τα χρόνια της σχολής. Τότε ήταν που αποφάσισα να επιλέξω ως θέμα της διπλωματικής μου το πώς διαχειρίζεται κανείς την οροθετικότητά του. Το aids ως τότε μου φαινόταν ακαδημαϊκή συζήτηση, δεν αφορούσε τη ζωή μου. Και ήθελα να έχω επαφή με όλο αυτό, να αποκτήσει εικόνα και φωνή, να με αφορά. Οι «συνεντεύξεις» με τους φορείς ήταν από τις εμπειρίες που με έκαναν σοφό – τις ανακαλώ ακόμα και σήμερα, κι ας έχουν περάσει παραπάνω από πέντε χρόνια. Βαριέμαι να μιλήσω με στερεότυπα και να πω πως πρόκειται για ανθρώπους σαν κι εμένα κι εσένα, θεωρώ ότι απευθύνομαι σε νοήμονες, οπότε αυτά είναι περιττά. Επίσης βαριέμαι να πω ότι ούτε στιγμή δεν ένιωσα φόβο, απειλή κλπ.

Νομίζω ότι το μόνο που θέλω να προσθέσω σε όλα όσα έχουμε διαβάσει κι ακούσει για το aids, είναι κουβέντες που μου έμειναν αποτυπωμένες. Από τότε. Θυμάμαι τον Τ. ο οποίος μιλώντας για το στιγματισμό, το ρατσισμό απέναντι στους οροθετικούς, μου είχε πει ότι «όταν είσαι πούστης και έχεις και aids, για αυτούς είσαι δυο φορές πούστης».. Θυμάμαι τον Β. να ανακαλεί την αίσθησή του εκείνης της εποχής που δυστυχώς δεν έχει αλλάξει ακόμα στα μυαλά πολλών – κυρίως ετεροφυλόφιλων – ότι «το aids για μένα ήταν μέχρι την Ομόνοια τότε, όχι στα Εξάρχεια..». Θυμάμαι το Φ. χαμογελαστό να υποστηρίζει με πάθος ότι «όποιος ασχολείται με την αρρώστια ασχολείται και η αρρώστια με αυτόν, είναι αμοιβαία τα αισθήματα», υποστηρίζοντας ότι από τότε που το πήρε απόφαση και δεν μεμψιμοιρούσε ένιωθε καλύτερα με τον εαυτό του.. Και δε μπορώ να ξεχάσω τον Σ. όταν περιέγραφε με τον πλέον «γλαφυρό» τρόπο τον φόβο για το ίδιο του το σώμα, εξαιτίας της άγνοιας.. «στην αρχή ήθελα να τραβήξω μαλακία και μου ερχόταν ότι έπρεπε να βάλω προφυλακτικό..» .

Θα σας αφήσω με ένα τραγούδι που γυρόφερνε στο κεφάλι μου όσο έγραφα αυτές τις γραμμές και με κάποιες λέξεις μιας καθηγήτριάς μου στη σχολή.

..Ανεμπόδιστα λοιπόν αναδύεται ο φόβος. Ο αρχέγονος φόβος απέναντι σε αυτή την ανατρεπτική σύζευξη του έρωτα και του θανάτου.. το ερώτημα του Rilke παραμένει ανοιχτό: «κάτι πρέπει να κάνουμε για το φόβο. αλλά τι;».. Φ.Τ.


υγ το γεγονός ότι αναφέρω μόνο τα αρχικά του ονόματος της καθηγήτριάς μου ακολουθεί τη γραμμή του ποστ πιο πάνω, έτσι, για να μη χάσω το σαρκασμό μου (και την πολιτική μου ορθότητα).. ;)
υγ2 στο ερώτημα του Rilke νομίζω ότι απαντάω σιγά σιγά..

12 comments:

Anonymous said...

Κοίτα που δεν μπορώ τα flashbacks, αλλά είναι το post, είναι η ώρα. Είναι κι η Dalida..

Είχα συναντήσει κάποιον που κάθε 1η Δεκέμβρη βρισκόταν στις πλατείες, "ενημέρωνε", "ευαισθητοποιούσε" και τα βράδια γυρνούσε σπίτι και έτριβε τα χέρια με απολυμαντικό, πριν αγγίξει οποιονδήποτε.

Δεν ξέρω ποιά είναι τα όρια έρωτα και θανάτου. Δεν έχω ιδέα.

Anonymous said...

γιατι να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι και τις όχθες που τα περιορίζουν , λέει ο Μπρέχτ.
χύμαρος οι φόβοι και οι ερωτήσεις.
ακροβατούμε ανάμεσα σε απάντήσεις , στερεότυπα και πρέπει.όλοι.
ακρογωνιαίος ο λίθος.
ελπίζω όχι για πολύ , ακόμα.
για το αύριο.το ανθρώπινο..

Κώστας said...

Είναι φοβερό να νιώθεις τον εαυτό σου ακάθαρτο. Δύσκολη δοκιμασία..

brainwaves said...

Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση... Ωραία προσέγγιση.

Πια νομίζω ότι το AIDS ως σύνδρομο θα εμφανίζεται σπάνια...

Οι φορείς του HIV ζουν φυσιολογική ζωή και έτσι θα ζουν μέχρι να βρεθεί (εύχομαι σύντομα) η πολυπόθητη θεραπεία... στα γονίδια να στραφούν οι κάμερες!

Και εφόσον τα συμπτώματα τα έχουμε περιορίσει πια στο ελάχιστο, μένει να βρούμε τρόπους να διαχειριστούμε και τον κοινωνικό αποκλεισμό...

Που παραμένει μεγάλο θέμα...

Αυτά από εμένα! Καλό σας ξημέρωμα!!

HaLiaS said...

το καλύτερο φάρμακο για τον ρατσισμό έχω την εντύπωση πως θα ήταν η
ενημέρωση.
συνεχόμενη. παντού. με διάρκεια.
στα σχολεία.
στις πλατείες.
στα σαλόνια.
στις παραλίες.
:)
ο φόβος...
μάλλον φίλε oblivion η απάντηση στο ερώτημα κρύβεται πολύ καλά...μέσα μας.

Καλημέρα και καλό ΣουΚου

Anonymous said...

Ωραία ανάρτηση! Θέλω μόνο να συμπληρώσω ότι εκτός από τον Τ. και τον Β. -ευτυχώς- υπάρχουν τόσα πολλά παιδιά που έχουν την ασθένεια αλλά δεν νιώθουν ασθενείς. Που δουλευουν, ταξιδεύουν, κάνουν σεξ, κάνουν σχέσεις, είναι ακτιβιστές, γελάνε πολύ και ζουν με ένταση. Και ευτυχώς κάποιοι από αυτούς είναι φίλοι μας και εμείς είμαστε περήφανοι που έχουμε τόσο περήφανους φίλους και που και που μας δίνουν κι εμάς δύναμη.

Το aids δεν είναι πια κάτι τρομερό και φοβερό. Υπάρχει όμως ακόμα ο φόβος και θα υπάρχει πάντα όσο τίθενται ζητήματα ζωής και ζητήματα θανάτου. Η λέξη κλειδί νομιζω είναι η διαχείριση του και σ'αυτό έχεις δίκιο. Κάτι πρέπει να κάνουμε με το φόβο, όχι όμως να προσποιηθούμε ότι δεν υπάρχει..

tovenito said...

το χειρότερο δεν είναι η άγνοια. το χειρότερο είναι ότι φοβάσαι να αγαπήσεις αυτούς τους ανθρώπους. είδα μία συνέντευξη μιας οροθετικής στην τηλεόραση που έλεγε ακριβώς αυτό. "ποιός είναι ο μεγαλύτερός σου φόβος;" "ότι δεν θα αγαπηθώ ποτέ πια".

Ο ψεύτικος Πέτρος said...

Den kserw giati alla afou diavasa to post mou exei kollisei sto myalo ena paidi sto Dar pou dilwne sto profil tou oti einai orothetikos. Arage an moy arese tha tou afina mnma? Eseis?

ProFyLaKtiKo said...

μεγάλες κουβέντες αληθινές. και προσωπικά πιστεύω πως σίγουρα υπάρχει έλλειψη ενημέρωσης αλλά κάπου υπάρχει και ο κόσμος που απλά κάνει του κεφαλιού του. ίσως κάνω και εγώ μια ανάρτηση αύριο/μεθαύριο.

για να ευθυμήσουμε τραγικά (σικ)ένας φίλος επίσης μου είπε πως η μαμά του πίστευε πως όταν 2 γκέι κάνουν σεξ τότε "γεννάνε" το aids. lol

apos said...

Ειπώθηκαν πολλά σήμερα, ελάχιστα είχαν ουσία. Εδώ υπήρξε ουσία και χαίρομαι.
Όπως χαίρομαι για το τραγούδι που ακούω.
Καλό μήνα, querido.

Madame de la Luna said...

Το μόνο που θέλω να προσθέσω στα όσα έγραψες, είναι πως έχω έναν φίλο, που του χτύπησε το Aids την πόρτα, πριν απο μια δεκαετία. Όταν του ανακοινώθηκε το αποτέλεσμα των εξετάσεων και εγώ δεν ήξερα τι μπορεί να κάνει, πολύ συνειδητοποιημένα μου είπε: "Θα μπορούσα να έχω καρδιά. Τι να κάνουμε ρε φιλενάδα;" Και το εφάρμοσε κατά γράμμα. Δουλεύει πάντα, έχει σχέσεις με ανθρώπους που είναι πλήρως ενήμεροι για την κατάσταση του και γενικώς δεν είδε ποτέ την ασθένεια του σαν ταφόπλακα. Δεν νομίζω αν ήμουν στη θέση του να είχα τόση ψυχραιμία, αλλά ελπίζω κι εύχομαι ν' ακολουθήσουν κι άλλοι το παράδειγμά του. Εξαιρετική ανάρτηση oblivion. Κι ας μην έχω απάντηση στο ερώτημα...

mahler76 said...

ποτέ μου δεν τα πήγα καλά με την πολιτική ορθότητα. Την βρίσκω σε αρκετές περιπτώσεις απλά μια δικαιολογία για όμορφα λόγια και καθόλου πράξεις.
Το θέμα της διπλωματικής σου ακούγεται εξαιρετικό. Δεν θα μπορούσε να γίνει μια έντυπη δημοσίευση? Θα βοηθούσε ίσως πολύ κόσμο να διαβάσει αυτές τις συνεντεύξεις.

Thanks και για το τραγούδι. Δεν γνώριζα πως υπάρχει και αυτή η διασκευή.

Καλή σου μέρα.